מאמר העוסק בתמיכה הורית בעצמאות של ילדים

כמדי חודש, להלן תקציר של מאמר עדכני ורלוונטי, העוסק בתמיכה הורית בעצמאות של ילדים, תוך ניסיון להדגים כיצד יציבות בתמיכה ההורית מנבאת פונקציות ניהוליות של הילד. לפרטים נוספים>

פונקציות ניהוליות הינן יכולות גבוהות של עיבוד קוגניטיבי ביניהן עיכוב שליטה (impulse control), גמישות מחשבתית (shifting) וזיכרון עבודה (working memory). לפונקציות ניהוליות יש תפקיד מהותי בתפקודים קוגניטיביים, חברתיים ופסיכולוגיים. פונקציות ניהוליות מתחילות להתפתח בסוף הינקות ותחילת הפעוטות (סוף השנה הראשונה לחיים), ויש להן תפקיד מרכזי בהתפתחות תקינה, ונמצאו קשורות למוכנות בית-ספרית, יכולות לימודיות וכשירות חברתית ומוסרית. תמיכה הורית בעצמאות מתייחסת להתנהגויות הוריות שמטרתן תמיכה במטרות הילד, בחירותיו ורצונותיו. מרכיב עיקרי בחינוך לעצמאות הוא  פיגומים מצד ההורה, בדרכים של תמיכה, הדרכה והכוונה המאפשרות לילד  לסגל לעצמם כישורים של פתרון בעיות. תמיכה בעצמאות נוגעת גם בהתייחסות ההורים לנקודת מבטו של הילד, כיבוד הקצב שלו, ווידוא שהילד קיים קשר בין רמות גבוהות של תמיכה הורית בעצמאות הילד לרמות גבוהות של פונקציות ניהוליות.

Matte-Gagné, C., Bernier, A., & Lalonde, G. (2015). Stability in maternal autonomy support and child executive functioning. Journal of Child and Family Studies24(9), 2610-2619. https://doi.org/10.1007/s10826-014-0063-9

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>