מאמר העוסק בהתערבויות מבוססות רגש לטיפוחן של מיומנויות רגשיות של ילדים

האם אימון פעוטות להכרת רגשות מובילה לשינוי בהתנהגותם החברתית והתוקפנית כלפי עמיתים בגן הילדים?  למאמר המלא>

הספרות, מדגימה את יעילותן של התערבויות מבוססות רגש לטיפוחן של מיומנויות רגשיות של ילדים. המחקר זה מתמקד בהשפעותיה של התערבות מבוססת רגש על התנהגות פרו-חברתית/תוקפנית אצל פעוטות. תשעים וחמישה ילדים בני 26 עד 36 חודש השתתפו בהתערבות בת חודשיים, בה מחנך מיומן הקריא סיפור מבוסס רגשות בקבוצות קטנות של ילדים, ולאחר מכן קיים שיח על רגשות (בקבוצת הניסוי). ממצאי המחקר מראים כי, גם לאחר שהחוקרות שלטו בגיל וביכולות השפה הכללית, הילדים בקבוצת הניסוי השיגו ביצועים טובים יותר בהכרת רגשות ושיח על מצבים רגשיים, בהשוואה לקבוצת הביקורת. יתר על כן, ההתערבות תרמה לרווחים בהתנהגות הפרו-חברתית של הפעוטות, ללא אפקט משמעותי על תדירותה של  ההתנהגות התוקפנית, אשר נמצאה נמוכה בשתי הקבוצות. תוצאות המחקר מעודדים יישומן של תכניות חינוכיות בשלבים המוקדמים, המתמקדות בהכרת הרגשות, במטרה לטפח התנהגויות חברתיות של ילדים כלפי עמיתים בגן הילדים.

 

Ornaghi, V., Brazzelli, E., Grazzani, I., Agliati, A., & Lucarelli, M. (2017). Does training toddlers in emotion knowledge lead to changes in their prosocial and aggressive behavior toward peers at nursery?. Early Education and Development28(4), 396-414. https://doi.org/10.1080/10409289.2016.1238674

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>